Az "élöhalottak rohama", ezeket az idöket éljük most...
2015. szeptember 15. írta: hirmozaik

Az "élöhalottak rohama", ezeket az idöket éljük most...

Idén év elején több blogon is olvastam Nostradamus jós verseihez kapcsolódó bejegyzéseket, hogy szerintük mire szamithatunk 2015-ben.

Nostradamus egyik jósversét, pedig ugy forditottak, ugy ertelmeztek, hogy a halottak ki fognak kellni a sirjaikbol, az elö-halottak fognak rank tamadni.

nostradamus-2.jpg

Nos, szerencsere, ennek eddig semmi jele sincsen, viszont ezzel szemben szembe nezunk egy eleg durva illegalis migrans valsaggal.

Most, par perce az egyik facebook csoporton lattam egy videot, a Migráns Hirek nevü csoportban, valaki belinkelt egy rövid osszeallitast arrol, hogy mi var rank Europara.

Igy neztem a videot es az jutott eszembe, hogy tisztara, mint az élöhalottak a zombis cimü filmekben és akkor hirtelen eszembe jutott Nostradamus-nak ez a szerintem félre értelmezett verse.

Igy hirtelen le esett!

Szerintem, Nostradamus erre gondolt, erre a menekült hullámra és a vers egyfajta metafora volt.

"Es a halottak kikelnek sirjaikbol,
Mert a pokolban már nincs több hely."

Szerintem a halottak a migransokat jelkepezi, olyan ertelemben, hogy "nincs eletuk", "nincs jovojuk", menekultek, azaz halottak.

A sirjaikbol, pedig olyan ertelemben, hogy "sivar az eletük" vagy a másik értelmezés, hogy "kikelnek/elhagyjak a szülöföldjüket", ami normalis esetben a sirhelyük is lenne, mert tömegesen nem szoktak elhagyni az emberek a szülöföldjüket.

Az elmult bö 400-500 évben, - amerika benépesitése óta - erre nem igen volt példa, egészen 2015-ig. Amikor is 100.000 fös nagyságrenddel menekülnek az emberek Közel-Keletröl.

"Mert a pokolban már nincs több hely"

Az a hely, ahonnan jönnek maga a pokol. A városok ugy néznek ki, mint a masodiik vilaghaboru idejen.

19.jpg

Aleppo elötte és utána:

umayyad-mosque-in-aleppo-001.jpg

Szóval ebben a "pokolban" az embereknek mar nincs helyuk, ilyen környezetben képtelenség normális emberi lényként normálisan élni. Egy bizonyos értelemben véve, a menekültek olyan "halottak", akiknek a háboru miatt "nincs normális élete".

Illetve össze lehet hasonlitani a zombis film kepeket, a menekultekrol keszult fenykepeket is. Felvetödik bennem a kérdés, vajon mekkora a hasonlosag a ket latvany kozott?

Zombik:

zombik.jpg

Menekültek:

646x404.jpg

(Hozzá teszem, hogy senkit sem akarok ezzel a cikkel megbantani, sem a menekulteket, se senkit, csak Nostradamus jos versenek ertelmezesevel kapcsolatban hoztam fel ezt a metaforat, hogy Nostradamus versét igy is lehet értelmezni szerintem. Akit esetlegesen megbantottam ezzel a cikkel, attol szeretnek itt es most elnezest kerni.)

 

süti beállítások módosítása